top of page
  • Forfatters billedeRedaktionen

FredsTeater præsenterer: Kære Forældre

Skrevet af: Line Lundgaard Mikkelsen


Kære alle kommende lærere,


Det er jo efterhånden et par små årtier siden, jeg selv har betrådt Frederiksberg Seminariums hellige haller. Hvilken fest det var! Og nu har jeg sørme fået lov til at skrive en lille artikel med lidt gode råd fra min tid som lærer på Mosebjergskole.

For mig er det vigtigt at give lidt gode råd videre. Det er jo det, vi har hinanden til, ikke? "For hvis ikke vi følges ad af vejen derhen, så bliver den jo længere", som et kendt gammelt ordsprog lyder.

Jeg er tit blevet spurgt af forældre og andre: "Pia, hvordan sørensen kan du dog blive ved med at være så positiv? Det er som om, du er i en anden verden..." Svaret til dette spørgsmål er det samme hver gang: husk blot, at børn er børn, og de gør det simpelthen så godt, de kan. Vær meget overbærende og pas lidt på med for faste rammer! De kvæler børnene. Personligt er jeg meget glad for pyt-knappen. Er der ikke mere papir i printeren, pyt-knappen, er et barn ked af det, pyt-knappen, eller kan I ikke blive enige i klassen, pyt-knappen.

Et godt råd mod mobning i klassen, som der jo er så meget snak om for tiden, er fx at få bøller og ofre til at have det sjovt sammen. Som sagt: børn er børn, og det kan man simpelthen bare ikke ændre på. Pyt-knappen i bund, ikke? Så hvis der opstår lidt mobning eller dårlig stemning, kan jeg virkelig anbefale en omgang med 'den varme stol' eller bare en god film. Gør det gerne lidt hyggeligt med kage eller noget.


Jeg har rigtig mange gode råd, og dem deler jeg med glæde ud af til forældremøde fra d. 9.-13. april i auditoriet. I kan købe billetter på linket: https://billetto.dk/e/kaere-foraeldre-billetter-344916.

De kærligste hilsener fra Pia

125 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Gå aldrig glip af et indlæg!

Abonner nu, og få besked når vi udgiver noget!

  • https://www.facebook.com/Fredsblad/
  • https://www.instagram.com/fredsblad/

ABOUT US

FredsBlad er en forening på Københavns Professionshøjskoles læreruddannelse, Nyelandsvej.

I FredsBlad udkommer vi med artikler, interviews, tegneserier etc. som alle har drejer sig om lærerprofessionen.

bottom of page